dilluns, 2 d’abril del 2012

Programació de primavera 2012

Entrem en el trimestre més actiu en quant a representacions teatrals dels grups que formem la coordinadora. D'ara fins al juliol disposeu d'un munt d'obres per passar els caps de setmana.En el ventall d'obres podeu trobar teatre infantil i d'adults, drames i comèdies, obres actuals i clàssics de sempre. 


Aquesta és l'oferta que us podeu trobar:

Aigües encantades (de Joan Puig i Ferreter)
L'autor intenta difondre les seves idees i la seva forma de pensar, reflectint la lluita de la llibertat d'una persona davant la massa. Els personatges principals lluiten contra la ignorància de la gent. Intenta retratar la societat de l'època i les actituds que s'haurien de canviar. Es manifesta una lluita entre els ideals moderns i la tradició

Silencios de Arena (de diversos autors)
Des de 1993, segons dades obtingudes, ja són més de 500 dones les que han estat assassinades i més de 600 les desaparegudes a Ciudad Juárez, Chihuahua, Mèxic. Ara bé, les mortes de Juárez són més que una estadística. Tenen noms, cares i històries que moltes vegades no són tingudes en compte... Silencios de Arena vol ser un altaveu de denúncia d'aquesta realitat i irrealitat.

El rei i el drac (de Pep Albanell)
Explica la història de com un rei, influenciat pel seu primer ministre, consent que una bruixa transformi el seu fidel jardiner en un drac domesticat, per tal d'atemorir el seu poble i, així, aconseguir tributs per pagar un exèrcit.
 
Els músics de Bremen (dels Germans Grimm)
Heus aquí la història de quatre animals: un ase, un gos, un gat i un gall. Ara que ja són vells i els seus amos ja no els volen, acabarant complint el seu somni d'arribar a Bremen per formar ungrup de música? Amb quines sorpreses es trobaran pel camí? Com acabarà tot plegat? No us perdeu aquest sensacional conte dels germans Grimm.

Historietes (de Dagoll - Dagom)
Quasi totes les manifestacions artístiques es "fixen" sobre un suport material. La literatura queda "fixada" per sempre sobre el paper del llibre i el cinema s´imprimeix en rotlles de cel.luloide; la música s´enregistra en disc compacte i la pintura es reprodueix amb la fotografia. Però el teatre no. El teatre es fixa en una matèria molt fràgil: la memòria de l´espectador. I, de tant en tant, convé refrescar aquesta memòria. Obrir els calaixos i els armaris del magatzem on dormen els vells personatges i fer-los tornar a sortir a la llum màgica de l´escenari. Veiem que els vells personatges surten de les seves capses amb l´energia intacta de quan van ser creats. I l´espectador flueix, sense grumolls, a base de retalls, de fragments i de records.

Les alegres comares (de William Shakespeare)
Enamoraments dobles, disfresses enganys i burles. A Windsor, de la mà de Shakespeare, i a través dels jocs de Falstaff, tot és possible. Una ocasió per a revisar aquest clàssic de la liteartura i comprovar que els seus conflictes humans no han perdut ni gota de vigència.

L'Estranya parella (de Neil Simon)
Fèlix, un hipocondríac obsessionat per la neteja i l'ordre que acaba de ser abandonat per la seva dona, i prova de suïcidar-se. Després de diverses temptatives infructuoses, aterra al pis del seu amic Òscar, un periodista esportiu divorciat, on té lloc un torneig de pòquer. Després d'haver calmat el seu amic, Òscar proposa a Félix hostatjar-lo. Però els dos companys són de caràcter oposat i la situació es degrada ràpidament. En efecte, després d’afanyar-se a posar ordre en el pis del seu amic més aviat desordenat, Fèlix vol igualment posar ordre en la vida d'aquest. Però l'obsessió de la neteja de Fèlix cada vegada ataca més els nervis d'Òscar.

La bona persona del Sezuan (de Bertolt Brecht)
Tres déus, que han baixat dels núbols, busquen allotjament a la Terra; creuen que és impossible ser bo en aquest món i han vingut a comprovar si queda alguna persona. Però... quina possibilitat té l'ésser humà de ser bo i sortir-se'n a la vida sense ser un tauró?

Una ciutat brillant (de Conor McPherson)
A Dublín un home demana l’ajuda d’un psiquiatre al·legant haver vist el fantasma de la seva esposa, morta recentment... Una ciutat brillant parla bàsicament dels sentiments de culpa, les restes del naufragi del passat de cadascú, però també de la possibilitat de començar de nou. Situa tots els personatges en un moment crític de la seva vida, amb la inestabilitat i els canvis com a denominador comú. Precarietat als vint, als trenta, als quaranta, als cinquanta...

Pigmalió (de George Bernard)
Pigmalió és una comèdia en la qual el llenguatge és l’element clau que transforma una noia senzilla, malparlada i inculta, en una persona refinada, subtil i, finalment, lliure, mestressa de sí mateixa. Tot sota una crítica social de l’explotació d’una persona per una altra, i una relació amor-odi entre el professor i alumna, que sense ser mai amor declarat, no poden passar l’un sens l’altra.

Torna-la a tocar Sam (de Woody Allen)
Un home insegur, abandonat per la seva dona, intensifica l'amistat amb la dona del seu millor amic. L'amistat acabarà amb amor; els dubtes del personatge, els còmics intents de seducció de la dona, els consells d'un fantasma benèvol - el de l'actor Humphrey Bogart - per convertir-lo en un seductor irresistible, constitueixen una sèrie de peripècies divertides i plenes d'humanitat.

Antaviana (de Pere Calders)
"Antaviana" és la paraula màgica que s'inventa un nen d'un conte de Pere Calders per fugir de l'avorriment dels deures escolars. El ressò que va tenir Antaviana, espectacle màgic i quotidià alhora, fou possible, en gran mesura, perquè per primera vegada al país una companyia de teatre independent havia abandonat els temes polítics i s'endinsava en el món de la poesia i de la tendresa. 

Comèdia negra (de Peter Shaffer)
Brindsley Miller, un jove escultor, i la seva nova promesa Carol Melkett han agafat prestats alguns mobles cars i antics del pis del seu veí Harold Gorringe sense el seu permís per tal d'impressionar a una milionària col·leccionista d'art, que ha de venir a veure el seu treball. El mateix dia, Carol ha convidat el seu pare, el Coronel Melkett, per tal que conegui en Brindsley. Quan estan a punt d'arribar es produeix una apagada de llum. Però aquest no és l'únic contratemps amb el que en Brindsley haurà lluitar: en Harold torna abans del seu viatge de cap de setmana i apareix sense avisar la Clea, examant  d'en Brin i per si fos poc, la veïna també s'ha vingut a refugiar de la foscor.

Durant la primavera, el barri del Clot - Camp de l'Arpa s'omple de teatre.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada